Używanie statyn i zmniejszona śmiertelność związana z rakiem AD 8

Każde użycie statyn i ryzyko zgonu z powodu raka. Przedstawiono dane od pacjentów z historią stosowania statyn (dolna część rysunku) w celu porównania z danymi od pacjentów z regularnym stosowaniem statyn (u góry). Współczynniki zagrożenia zostały obliczone na podstawie analiz wielu zmiennych skorygowanych o wiek w chwili rozpoznania; stadium raka (rozmiar, obecność lub brak rozprzestrzeniania się w układzie limfatycznym oraz obecność lub brak odległych przerzutów); status w odniesieniu do leczenia za pomocą chemioterapii, leczenia za pomocą radioterapii, chorób sercowo-naczyniowych przed rakiem i cukrzycy przed rakiem; rok urodzenia; seks; rasa i pochodzenie etniczne; Najwyższy Poziom Edukacji; i wielkość obszaru mieszkalnego, z wyjątkiem zmiennej stratyfikacyjnej. W przypadku zagnieżdżonego 1: 3 dopasowanego badania dokonano dopasowywania cech charakterystycznych płci, wieku w momencie rozpoznania, roku rozpoznania i typu raka; Współczynniki zagrożenia zostały skorygowane tak, jak w badaniu ogólnokrajowym, z wyjątkiem zmiennych dopasowujących. Analizy stratyfikowane w zależności od leczenia za pomocą radioterapii lub chemioterapii były ograniczone do pacjentów z rakiem zdiagnozowanych w okresie od 1995 r. Do 2003 r. Analizy stratyfikowane w zależności od wielkości guza i obecność przerzutów były ograniczone do pacjentów z rakiem zdiagnozowanych w okresie 2004 r. Poprzez 2007. Linia przerywana wskazuje szacunkową śmiertelność związaną z rakiem dla regularnej dawki statyny, a poziomy prążków 95% przedziały ufności.
W analizach stratyfikowanych według cech związanych ze zwiększonym ryzykiem zgonu z jakiejkolwiek przyczyny lub z powodu raka (tj. Płeć, wiek, leczenie za pomocą chemioterapii, leczenie za pomocą radioterapii, większy rozmiar guza, obecność przerzutów w diagnozie, rozpoznanie choroby sercowo-naczyniowej przed rakiem oraz rozpoznanie cukrzycy przed rakiem), śmiertelność związana z rakiem była mniejsza wśród osób zażywających statynę, w porównaniu z pacjentami, którzy nigdy nie stosowali statyn, we wszystkich warstwach z wyjątkiem pacjentów z rakiem, którzy otrzymywali chemioterapię (ryc. 3). Historia cukrzycy lub choroby sercowo-naczyniowej przed rozpoznaniem raka lub po nim nie miała istotnego wpływu na wyniki (ryc. S15 i S16 oraz tabela S2 w dodatkowym dodatku).
Próbując dostosować się do różnic w historii medycznej pacjentów z rakiem, aby uniknąć błędu zdrowego użytkownika , powtórzyliśmy zagnieżdżone dopasowanie 1: 3 z dopasowaniem skłonności do wyniku (Rys. S17 w Dodatku Uzupełniającym). Wyniki były podobne do tych pokazanych na rycinie 2, z tym wyjątkiem, że stosowanie statyn nie wiązało się już ze zwiększoną śmiertelnością z przyczyn sercowo-naczyniowych.
Dyskusja
W tym ogólnopolskim badaniu zaobserwowaliśmy, że stosowanie statyn u pacjentów z rakiem było związane ze zmniejszoną śmiertelnością związaną z rakiem
[patrz też: stomatolog olsztyn, implanty zębów, Implanty Stomatologiczne ]