Używanie statyn i zmniejszona śmiertelność związana z rakiem AD 6

W przypadku zagnieżdżonego 1: 3 dopasowanego badania dokonano dopasowania cech charakterystycznych płci, wieku w momencie rozpoznania, roku rozpoznania i typu nowotworu23; Współczynniki zagrożenia zostały skorygowane tak, jak w badaniu ogólnokrajowym, z wyjątkiem zmiennych dopasowujących. Wartości P uzyskano za pomocą testu log-rank. CI oznacza przedział ufności. Skumulowana częstość zgonów z jakiejkolwiek przyczyny w zależności od czasu obserwacji od daty rozpoznania raka była niższa wśród osób zażywających statyny niż u pacjentów, którzy nigdy nie stosowali statyn (P <0,001 w teście log-rank) (ryc. 1A ). Dwie skumulowane krzywe padania zbiegają się po 5 latach obserwacji, prawdopodobnie ze względu na zwiększoną śmiertelność z przyczyn sercowo-naczyniowych wśród osób zażywających statyny, w porównaniu z pacjentami, którzy nigdy nie stosowali statyn (ryc. S5 w dodatku uzupełniającym). Wieloczynnikowy współczynnik ryzyka zgonu z jakiejkolwiek przyczyny wśród osób zażywających statyny, w porównaniu z pacjentami, którzy nigdy nie stosowali statyn, wynosił 0,85 (95% przedział ufności [CI], 0,83 do 0,87). Wyniki zagnieżdżonego dopasowania 1: 3 były podobne (rysunek 1B).
Skumulowana częstość występowania zgonu z powodu raka w zależności od czasu obserwacji od daty rozpoznania raka była również niższa wśród osób zażywających statynę niż wśród pacjentów, którzy nigdy nie stosowali statyn (p <0,001 w teście log-rank) (ryc. 1A ). Wieloczynnikowy współczynnik ryzyka zgonu z powodu raka u osób przyjmujących statyny w porównaniu z pacjentami, którzy nigdy nie stosowali statyn, wyniósł 0,85 (95% CI, 0,82 do 0,87), z podobnymi wynikami w zagnieżdżonym badaniu 1: 3 (ryc. 1B). ).
Statyny i śmiertelność
Ryc. 2. Ryc. 2. Ryzyko śmierci z różnych przyczyn, według ustalonej dziennej dawki statyny. Współczynniki zagrożenia zostały obliczone na podstawie analiz wielu zmiennych skorygowanych o wiek w chwili rozpoznania; stadium raka (rozmiar, obecność lub brak rozprzestrzeniania się w układzie limfatycznym oraz obecność lub brak odległych przerzutów); stan w odniesieniu do poprzedniej chemioterapii, poprzedniej radioterapii, rozpoznania choroby sercowo-naczyniowej przed rakiem i diagnozy cukrzycy przed rakiem; rok urodzenia; seks; rasa i pochodzenie etniczne; Najwyższy Poziom Edukacji; i wielkość obszaru mieszkalnego. W przypadku zagnieżdżonego 1: 3 dopasowanego badania dokonano dopasowywania cech charakterystycznych płci, wieku w momencie rozpoznania, roku rozpoznania i typu raka; Współczynniki zagrożenia zostały skorygowane tak, jak w badaniu ogólnokrajowym, z wyjątkiem zmiennych dopasowujących. Dzienna dawka dla osób przyjmujących statynę została oszacowana jako dawka 2 podzielona przez | t1-t2 |, gdzie dawka 2 jest przedostatnią receptą statyny przed diagnozą nowotworu, mierzoną w całkowitych zdefiniowanych dawkach dziennych (tj. Wydanych ogółem miligramów podzielona przez zdefiniowaną dawkę dawka dzienna dla określonej statyny) (Tabela S1 w Dodatku uzupełniającym)
[więcej w: zdjęcie zęba, emetyna, komórki oksyfilne ]