Używanie statyn i zmniejszona śmiertelność związana z rakiem AD 5

W związku z tym ryzyko związane ze śmiercią zostało uwzględnione w analizie za pomocą cenzury w dniu śmierci (informacje w 100% kompletne w rejestrach duńskich). Efekt konkurencyjnych zdarzeń został również wzorowany na obliczaniu wskaźników subhazard, jako miary względnego ryzyka, biorąc pod uwagę śmierć, przy użyciu metody Fine i Gray.27 Dla analiz regresji proporcjonalnych hazardów Coxa, nie wykryliśmy żadnych poważnych naruszeń Założono, że założenie proporcjonalnego hazardu zostało przedstawione graficznie po wykreśleniu log skumulowanego zagrożenia dla różnych kategorii statyny jako funkcji rejestru długości obserwacji po diagnozie raka. Podgrupy zostały wcześniej zdefiniowane i obejmowały 27 typów raka (ryc. S14 w dodatkowym dodatku) i dziewięć cech charakterystycznych pacjentów. Wszystkie obliczenia wykonaliśmy przy użyciu oprogramowania Stata, wersja 12.0MP (StataCorp).
Badaj pacjentów
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka wyjściowa pacjentów, zgodnie z zastosowaniem statyny, w badaniach ogólnokrajowych i dopasowanych. Wśród pacjentów z całej duńskiej populacji, którzy otrzymali diagnozę raka w latach 1995-2007, obserwowaliśmy pacjentów do 31 grudnia 2009 r. (Mediana 2,6 roku, zakres od 0 do 15). Wśród pacjentów w wieku 40 lat lub starszych, 18 721 osób regularnie stosowało statyny do momentu rozpoznania raka, podczas gdy 277 204 nigdy nie stosowało statyn lub innych leków obniżających poziom cholesterolu przed rozpoznaniem raka (ryc. S1 w Dodatku Aneks). Wyjściową charakterystykę pacjentów przedstawiono w tabeli 1. W czasie 072 503 osobolat obserwacji zmarło 195 994 pacjentów: 162 067 z powodu raka, 14 489 z przyczyn sercowo-naczyniowych i 19 038 z innych przyczyn.
Używanie statyny i śmiertelność
Rysunek 1. Rycina 1. Regularne używanie statyny i skumulowane występowanie śmierci z dowolnej przyczyny i zgonu z powodu raka, według czasu po diagnozie raka. W badaniu uczestniczyli pacjenci z całej duńskiej populacji, którzy otrzymali diagnozę raka w okresie od 1995 r. Do 2007 r. I obserwowali ich do końca 2009 r. Wśród pacjentów w wieku 40 lat lub starszych, których obserwowano przez okres do 15 lat zmarło 195 994 pacjentów a 162,067 z tych zgonów zarejestrowano z powodu raka. Współczynniki zagrożenia były wielozmiennie dostosowane do wieku w chwili rozpoznania; stadium nowotworu (w zależności od wielkości guza [małe: T0, T1 lub T2 lub duże: T3 lub T4], rozprzestrzenione do układu limfatycznego [brak: N0 lub dowolny: N1, N2 lub N3], i odległe przerzuty [ brak: M0 lub dowolny: M1]); status w zakresie chemioterapii, radioterapii, diagnostyki chorób sercowo-naczyniowych przed rakiem i diagnostyki cukrzycy przed rakiem; rok urodzenia; seks; rasy i pochodzenia etnicznego (97% pacjentów to osoby pochodzenia duńskiego pochodzenia, określone przez duński system rejestracji cywilnej); Najwyższy Poziom Edukacji; i wielkość obszaru mieszkalnego
[więcej w: implanty zielona góra, dentysta bielsko, stomatolog opole ]