Używanie statyn i zmniejszona śmiertelność związana z rakiem AD 4

Aby zająć się nieznanymi wzorcami i innymi potencjalnymi odchyleniami między osobami stosującymi statyny a pacjentami, którzy nigdy nie stosowali statyn, przeprowadzono analizę skłonności i dostosowanie do kodu obszaru, w którym zlokalizowano dostawcę. (patrz Dodatek dodatkowy). Choroba sercowo-naczyniowa i cukrzyca
Diagnozy chorób sercowo-naczyniowych i cukrzycy przed rozpoznaniem raka zostały zidentyfikowane przy użyciu Krajowego Rejestru Pacjentów 20, który rejestruje wszystkie hospitalizacje w Danii. Diagnozy dotyczące chorób sercowo-naczyniowych i cukrzycy zostały sklasyfikowane zgodnie z kodami ICD-10 I00-I99 i E10-E14, odpowiednio.
Przyczyny śmierci
Duński system rejestracji cywilnej zapisuje datę śmierci wszystkich osób w Danii. W przypadku wszystkich zgonów w Danii duński rejestr przyczyn zgonu25 odnotowuje do trzech zgonów przyczyn zgonów, zgłoszonych przez lekarza prowadzącego w ogólnej praktyce lub w szpitalu lub przez lekarza w dziale medycyny sądowej lub patologii. Diagnozy wymienione jako przyczyny zgonu klasyfikowane są za pomocą ICD-10. W tym badaniu przyczynę śmierci zdefiniowano jako pierwszą z trzech rangowanych przyczyn śmierci, zgodnie z oceną jednego z lekarzy wymienionych powyżej jako główną przyczynę zgonu. W analizach wrażliwości zbadano również inne kategorie śmierci specyficznej dla przyczyny.
Inne współzmienne
Od 1980 roku Statistics Denmark zbiera informacje dotyczące wszystkich osób mieszkających w Danii. W tym badaniu uzyskaliśmy dane dotyczące rasy i pochodzenia etnicznego, najwyższego poziomu wykształcenia i wielkości obszaru mieszkalnego.
Analiza statystyczna
Wykluczono z analiz pacjentów z rakiem, którzy mieli mniej niż 40 lat, ponieważ tacy pacjenci prawdopodobnie nie otrzymają statyn. Do wyjaśnienia brakujących informacji wykorzystano metodę braku wskaźników.26
Skumulowane krzywe zapadalności oszacowano za pomocą metody Fine i Gray27 i porównano je z użyciem testów log-rank. Modele regresji Coxa z czasem (w latach) po rozpoznaniu raka jako skalą czasu zostały użyte do obliczenia współczynników ryzyka z 95% przedziałami ufności. Modele wieloczynnikowe Cox zostały dostosowane do wieku w chwili rozpoznania; stadium raka (rozmiar nowotworu, obecność lub brak rozprzestrzeniania się w układzie limfatycznym oraz obecność lub brak odległych przerzutów); status w zakresie chemioterapii, radioterapii, diagnostyki chorób sercowo-naczyniowych przed rakiem i diagnostyki cukrzycy przed rakiem; rok urodzenia; seks; rasy i pochodzenia etnicznego (97% pacjentów było białymi osobami pochodzenia duńskiego); Najwyższy Poziom Edukacji; i wielkość obszaru mieszkalnego.
Wszystkich 299 525 pacjentów obserwowano od daty rozpoznania raka; dane zostały ocenzurowane w dniu śmierci (195 594 pacjentów) lub emigracji (635) lub 31 grudnia 2009 (99,696), w zależności od tego, co nastąpiło wcześniej
[podobne: gabinet oprogramowanie stomatologiczneiczny Warszawa, dentysta bielsko, oprogramowanie stomatologiczne ]

Powiązane tematy z artykułem: dentysta bielsko dentysta Lublin oprogramowanie stomatologiczne