Rozproszona miąższowa choroba płuc

Redaktorzy Dyfuzyjnej Płucnej Choroby Płuc, najnowszej książki z serii Progress in Respiratory Research firmy Karger, wybrali tytuł, który zawiera wiele wcześniejszych oznaczeń dla śródmiąższowej choroby płuc. Z przełomowych opisów Averilla Liebow i Charlesa Carringtona, poprzez rewizje Anny-Luise Katzenstein i Jeffrey a Myersa, akronimy i klasyfikacje stanowią integralną część historii śródmiąższowej choroby płuc. Na przykład wyszukiwanie PubMed przeprowadzone w grudniu 2007 r. (Z ograniczeniami ludzie i angielski ) ujawniło następujące cytaty dla powszechnie używanych terminów: ponad 25 000 pozycji w śródmiąższowej chorobie płuc, ponad 1600 pozycji w przypadku rozlanej śródmiąższowej choroby płuc, ponad 300 pozycji na naciekającą chorobę płuc i ponad 300 pozycji na rozlaną miąższową chorobę płuc. Warto zauważyć, że semantyka to nie jedyne pojęcia, które rozwijają się w dziedzinie śródmiąższowej choroby płuc. Dzięki opiniom międzynarodowych ekspertów na temat śródmiąższowej choroby płuc redaktorzy podzielili temat książki na cztery części. Pierwszy poświęcony jest klasyfikacji, zwracając uwagę na cechy kliniczne i histopatologiczne. Większość tej sekcji to ogólny przegląd. Druga część dotyczy podstawowych aspektów , podczas gdy trzecia i czwarta część dotyczą określonych fenotypów, pediatrii i transplantacji płuc. Pierwsza, trzecia i czwarta sekcja były w zasadzie klinicznie użyteczne, nie będąc ani powierzchowne, ani nadmiernie gęste. Rozdziały w trzeciej części, które koncentrują się na poszczególnych chorobach, są dobrze przedstawione i jasno napisane. Ostatnie dwa rozdziały książki to dyskusje na temat śródmiąższowych chorób płuc u dzieci i transplantacji płuc, i będą one bardzo doceniane przez różnorodną grupę czytelników.
Fotomikrograf Wyświetlono ciała asteroidy w sarkoidozie. Od Wellcome Images.

Przekonująca siła tego tomu pochodzi z pięciu rozdziałów w drugiej części, Podstawowe aspekty. Te rozdziały poświęcone są aktualnym i pojawiającym się danym dotyczącym genetyki i patobiologii, które równoważą tematy kliniczne omówione w innych rozdziałach książki. Stworzyli także pole do dalszych kroków, które można wprowadzić w zrozumieniu patogenezy śródmiąższowej choroby płuc i potencjalnego odkrycia leków, które można zastosować w wielu dziedzinach.
Nakładanie się w takiej książce jest nieuniknione, ale w tym przypadku ogranicza się głównie do rozdziałów w pierwszej sekcji. W rozdziale dotyczącym histopatologii można było skorzystać z większych obrazów kolorowych, a nie z małych czarno-białych obrazów, które są zawarte. Kilka rozdziałów, które wykonują kolorowe panele histopatologiczne o wysokiej jakości, uzupełniają tę wadę. Obrazy radiograficzne są lepsze niż obrazy histopatologiczne, ale różnią się również jakością. Dodatkowe schematyczne modele mogły ulepszyć opisy jako odniesienie dla tych, którzy są mniej zaznajomieni z szybko rozwijającą się listą nowszych terminów i ścieżek. Ogólnie rzecz biorąc, ten aktualny i wszechstronny tom powinien generować szeroką atrakcyjność i ekscytację w odniesieniu do przyszłych możliwości w leczeniu i zrozumieniu rozlanej miąższowej choroby płuc.
Patricia W. Finn, MD
Nick H. Kim, MD
Uniwersytet Kalifornijski w San Diego, La Jolla, Kalifornia 92093
edu