prywatne gabinety lekarskie elbląg cd

Całkowite liczby komórek CD4 określono po 2, 6, 12 i 18 miesiącach. Każdemu pacjentowi zezwolono na przejście z jednego badanego leku na inny podczas badania. Jeśli nietolerancja leku rozwinie się w dowolnym momencie lub choroba będzie następować po 12 tygodniach leczenia, pacjent może zmienić lek na alternatywny badany po okresie wymywania trwającym co najmniej 3 dni lub może kontynuować przyjmowanie leku przypisanego pierwotnie, chyba że nietolerancja leku jest ciężka.
Zarządzanie danymi i analiza statystyczna
Wszystkie 16 jednostek badanych było monitorowanych przez zewnętrznych badaczy co najmniej raz na trzy miesiące. Monitorujący ustalili, czy ustalenia w dokumentach źródłowych klinicznych odpowiadały ustaleniom w formularzach opisujących przypadki, szczególnie pod względem zgodności z kryteriami kwalifikowalności, zgłaszania zdarzeń niepożądanych i klinicznych punktów końcowych.
Podczas badania wszyscy badacze byli zaślepieni na zdarzenia końcowe. Ustalenia tymczasowe były monitorowane pięciokrotnie przez niezależną radę ds. Monitorowania danych i bezpieczeństwa po wcześniej ustalonych wytycznych dotyczących zaprzestania badania. W ostatnim przeglądzie, w sierpniu 1992 r., Zarząd zalecił, aby badanie zakończyło się zgodnie z pierwotnym planem, 20 września 1992 r., Rok po przydzieleniu ostatniego pacjenta do leczenia.
Grupy leczenia porównano pod względem przeżycia i klinicznego postępu choroby zgodnie z pierwotnym przypisaniem pacjentów do leczenia (analiza zamiaru leczenia). Wszystkie analizy, o ile nie zaznaczono inaczej, były stratyfikowane w zależności od jednostki i statusu badania pod kątem niepowodzenia leczenia zydowudyną lub nietolerancji zydowudyny, zgodnie z metodą randomizacji.
Porównania grup terapeutycznych pod kątem przeżycia, progresji choroby klinicznej, przerwania leczenia i działań niepożądanych oparto na metodach czasu do zdarzenia, w tym ocenie Kaplana-Meiera, stratyfikacji logarytmicznej i regresji proporcjonalnego ryzyka. modele stratyfikowane do randomizacji9,10. Dane dotyczące zdarzeń niepożądanych u pacjentów, którzy przeszli na alternatywny lek, zostały poddane cenzurze w odniesieniu do czasu, w którym pierwotny lek został na stałe przerwany. Pomiary podłużne liczby limfocytów CD4 i innych zmiennych hematologicznych, wartości biochemiczne, masę ciała i wyniki punktowe Karnofsky ego podsumowano za pomocą modelu efektów losowych opisanego przez Lairda i Ware a11.
Analiza proporcjonalnych zagrożeń postępu choroby i śmierci obejmowała zarówno nieskorygowane, jak i skorygowane testy istotności i oszacowania ryzyka względnego. Korekty te były stratyfikowane zgodnie z jednostką badania i kontrolowane pod względem braku równowagi grup terapeutycznych w następujących współzmiennych prognostycznych na linii podstawowej: poprzednia choroba określająca AIDS, liczba limfocytów CD4 i wynik punktowy Karnofsky ego. Względne zagrożenia i ich 95-procentowe przedziały ufności zostały obliczone na podstawie skorygowanych i nieskorygowanych modeli regresji proporcjonalnych zagrożeń (ryzyko związane z zalcytabiną w odniesieniu do ryzyka z didanozyną). Częstotliwość zdarzeń jest podawana jako liczba zdarzeń na 100 pacjento-lat zagrożonych.
Badana populacja
16 jednostek badanych zarejestrowało 467 pacjentów w okresie od grudnia 1990 r. Do września 1991 r. Spośród wszystkich zarejestrowanych 6 procent nie spełniało kryteriów przyjęcia; większość z tych pacjentów miała drobne pogwałcenia limitów dla wartości laboratoryjnych, ale później ośmiu pacjentów (1,7 procent) okazało się, że nie spełniło dokładnie kryteriów albo niepowodzenia leczenia zydowudyną, albo nietolerancji tego leku
[więcej w: zagrzybiony organizm objawy, olejek imbirowy, za krotkie wedzidelko ]