prywatne gabinety lekarskie elbląg ad

Łącznie 400 pacjentów zostało zwerbowanych w ciągu roku, a planowano, że ich kontynuacja potrwa co najmniej 12 miesięcy, w celu zapewnienia, że badanie ma moc 80 procent, aby wykryć różnicę w stopach hazardu dla zdarzeń wskazujących kliniczny postęp choroby (w tym śmierć) 92 i 64 zdarzeń na 100 pacjento-lat w każdej grupie leczenia, z poziomem alfa 0,05 (dwustronny). Po potwierdzeniu ich kwalifikowalności, pacjenci zostali losowo przydzieleni do grup terapeutycznych przez centralny urząd statystyczny przy użyciu projektu z blokiem permutowanym; zostały one następnie stratyfikowane w zależności od ich jednostki badawczej i tego, czy leczenie zydowudyną zawiodło lub doprowadziło do nietolerancji tego leku. Głównym celem badania było ustalenie, która monoterapia dideoksynukleozydem była lepsza u pacjentów, u których zawiodła terapia zydowudyną lub wystąpiła nietolerancja leku. Zarówno opóźnienie postępu choroby, jak i tolerancja leku zostały uwzględnione przy ustalaniu, które leczenie było lepsze. Postęp kliniczny choroby zdefiniowano jako pierwsze wystąpienie choroby określającej AIDS zgodnie z opisem przyjętym w klasyfikacji Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorób w 1987 r. 7 lub jako nawrót któregokolwiek z następujących objawów: Pneumocystis carinii zapalenie płuc, kandydoza przełyku, opryszczka infekcja simplex, rozsiewany półpasiec i posocznica spowodowana nietytonoidalną salmonellą. Wydarzenia, które mogą wskazywać na progresję choroby, zostały poddane przeglądowi przez komitet ds. Zdarzeń klinicznych i, jeśli uznano, że są potwierdzone lub prawdopodobne, zostały uznane za punkty końcowe do badania.
Zdarzenia niepożądane zostały ocenione na pięciostopniowej skali (I do V) przez klinicystów, podczas gdy pacjenci przyjmowali badany lek i przez trzy miesiące po jego zaprzestaniu. Zdarzenie niepożądane można było zgłosić, jeśli było przynajmniej prawdopodobnie związane z badanym lekiem, a jego ocena III lub IV. Jeśli stopień zdarzenia był II i zdarzenie było co najmniej prawdopodobnie związane z badanym lekiem, można było je zgłosić, jeśli dawka leku została zmniejszona lub jego podawanie zostało przerwane przez badacza.
Schematy leczenia, ocena pacjentów i obserwacja
Didanozyna (Videx, Bristol-Myers Sąuibb, Wallingford, Conn.) Dostarczono w saszetkach zawierających mieszankę buforu z proszkiem, aby chronić lek przed degradacją przez kwas żołądkowy. Pacjenci ważący więcej niż 45 kg początkowo otrzymywali dawkę 250 mg didanozyny doustnie dwa razy dziennie. Zalcytabinę (Hivid, Hoffmann-LaRoche, Nutley, NJ) podano w tabletkach, z których każda zawierała 0,375 mg leku. Pacjentom o masie ciała 40 kg lub więcej początkowo podawano 0,75 mg doustnie zalcytabiny trzy razy dziennie.
Profilaktykę zapalenia płuc P. carinii zalecano u wszystkich pacjentów z absolutną liczbą limfocytów CD4 mniejszą niż 200 komórek na milimetr sześcienny, decyzję pozostawiono w gestii lekarza8.
Po ocenie stanu wyjściowego rutynowe wizyty kontrolne były wymagane dwukrotnie w ciągu pierwszego miesiąca, raz w drugim miesiącu, a następnie co drugi miesiąc. Przy każdej wizycie ukończyła się lista kontrolna nasilenia objawów, pobrano próbkę krwi w celu monitorowania wartości hematologicznych i biochemicznych, a zgodność została oceniona jako dobra, uczciwa lub słaba przez klinicystę przeprowadzającego wywiad z pacjentem
[więcej w: zakwaszenie organizmu mit, przegladarka skierowan do sanatorium, za krotkie wedzidelko ]