prywatne gabinety lekarskie elbląg ad 7

W związku z tym żadne leczenie nie przyniosło znacznych korzyści w dłuższej perspektywie. Ostatnie badania dotyczące didanozyny podawanej w różnych dawkach jako monoterapia ratunkowa w podobnej badanej populacji dały wyniki podobne ogólnie do wyników tego badania. Europejska / australijska Alpha Trial porównała przeżywalność u 1775 pacjentów z nietolerancją zydowudyną, którzy zostali przydzieleni do jednej z dwóch dawek didanozyny (750 mg i 200 mg na dobę) 14. Połowa zarejestrowanych pacjentów miała AIDS. Mediana przeżycia pacjentów w dwóch grupach dawek była praktycznie taka sama, przy znacznie niższym wskaźniku zapalenia trzustki i neuropatii obwodowej w grupie przyjmującej niższą dawkę. Grupa badań klinicznych AIDS Narodowego Instytutu Alergii i Chorób Zakaźnych zakończyła niedawno badanie porównujące dawki 200, 500 i 750 mg didanozyny podawane codziennie pacjentom z nietolerancją zydowudyną15. Spośród zakwalifikowanych 650 pacjentów, 50 procent miało stan określający AIDS, a mediana liczby komórek CD4 wynosiła 33 komórek na milimetr sześcienny. Ogólnie rzecz biorąc, śmiertelność w tym badaniu była wysoka i była podobna do tej w naszym badaniu (Allan JD, et al .: personal communication).
We wstępnych wynikach programu dającego rozszerzony dostęp do zalcytabiny, pacjenci z nietolerancją zydowudyną lub progresją choroby podczas leczenia zydowudyną byli uprawnieni do otrzymywania zalcytabiny w dawce 0,75 mg trzy razy na dobę lub w połowie tej dawki. Spośród 3979 pacjentów, 1965 przyjęło standardową dawkę, a 2014 – niską dawkę; nie było istotnych różnic między tymi grupami dawek w czasie do pierwszej oportunistycznej infekcji lub przeżycia16.
Różne dawki didanozyny lub zalcytabiny wydają się mieć niewielki wpływ na progresję choroby lub przeżycie u pacjentów z zaawansowanym zakażeniem wirusem HIV, ale mogą mieć różne skutki toksyczne. Dlatego profil toksyczności tych dwóch leków powinien być ważnym czynnikiem przy wyborze terapii przeciwretrowirusowej dla indywidualnego pacjenta. Wydaje się, że pacjenci z zaawansowaną chorobą mają przebieg kliniczny, który nie może być znacząco zmieniony przez którekolwiek z obecnie dostępnych analogów nukleozydów stosowanych w monoterapii, chociaż nie można tego jednoznacznie stwierdzić w przypadku braku grupy, która nie otrzyma leczenia. Inne badania oceniające jednoczesne leczenie skojarzone lub naprzemienne leczenie sekwencyjne w populacji z zaawansowaną chorobą HIV trwają i mogą przynieść lepsze wyniki.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Jesteśmy wdzięczni lekarzowi Charlesowi Kaplanowi za jego starania w opracowaniu protokołu badania, Rosemary Bell za pomoc w przygotowaniu manuskryptu oraz naszym współpracownikom w następujących uczestniczących jednostkach badawczych: Grupa ds. Badań i edukacji – Doug Beers, MD, Karen Loveless, RN i Norma Martinez, RN; Program wspólnotowy badań klinicznych nad AIDS w Denver – Carol A. Mesard, RN, Randall R. Reves, MD, i Jack A. Rouff, MBA; Programy wspólnotowe w Chicago dla badań klinicznych nad AIDS – Thomas Klein, MD, Richard McDonald, MD, i Ross Slotten, MD; Community Consortium of San Francisco – Carol Brosgart, MD, Lawrence Drew, MD, i Jeffrey Fessel, MD; AIDS Research Consortium of Atlanta – Richard Hudson, DO, Carlos Lopez, MD, i Sumner Thompson, MD; Szpital Henry Forda – Jones O
[podobne: zakwaszenie organizmu mit, medyk częstochowa cennik, stomatologia ursynów ]