Powolniej dziala emetyna, która wobec tego ustepuje miejsca nowarseriobenzolowi w przypadku niecierpiacym zwloki

Powolniej działa emetyna, która wobec tego ustępuje miejsca nowarseriobenzolowi w przypadku niecierpiącym zwłoki. Natomiast w ropniu płuc pochodzenia pełzakowego leczenie emetyną działa wprost swoiście. Sposób postępowania przy tym leczeniu. Stosuje się też leczenie ropni płuc krótkimi falami, jako skuteczną metodę, jeżeli leczenie rozpoczęto we wczesnym okresie, mianowicie przed upływem 8 tygodni od początku choroby. Po tym okresie szanse całkowitego wyleczenia znacznie maleją. Przy względnej zaś poprawie pozostają w płucach zmiany, które stają się przyczyną nieustępujących dolegliwości, a mogą nawet powodować nawroty choroby. Stosuje się krótkie fale, co dzień lub co drugi dzień. Często do uzyskania wyleczenia w przypadkach świeżych wystarcza już 25-30 posiedzeń. W razie potrzeby dłuższego stosowania krótkich fal ponawia się leczenie po 1-2-tygodniowej przerwie tkanki, bowiem ustroju przyzwyczajają się do krótkich fal, tak iż pr zestają one działać. Leczenie rozpoczyna się od małych dawek i stopniowo je zwiększa, używając elektrod sztywnych, które ustawia się w odległości mniej więcej 5 cm od ciała. Elektrody muszą być tak duże, by całe ognisko chorobowe było objęte przez pole działania fal. W toku leczenia krótkimi falami kontroluje się to częstym badaniem radiologicznym. W ostrej ropnej postaci prosówkowej zapalenia płuc odoskrzelowego, kiedy ściany ropni są jeszcze cienkie i zdolne do zapadania się po opróżnieniu ropni, poleca Anastazy Landau dożylne wstrzykiwania 20% alkoholu w fizjologicznym roztworze soli kuchennej w ilości 30-50 ml co dzień lub co drugi dzień. By uniknąć szkodliwego działania alkoholu na wątrobę wstrzykuje Landau równocześnie insulinę podskórnie 1-2 razy dziennie po 5-10 jednostek. Zdaniem Landaua, alkohol dostający się bezpośrednio do chorego narządu prócz dodatniego działania- na serce wywiera działanie bakteriotropowe i pneumotrop owe, a to pociąga za sobą łagodnienie i ustępowanie zapalenia dookoła ogniska rolnego i ułatwiając drożność oskrzela sprzyja opróżnianiu się ognisk ropnych per vias naturales. Jest to zatem jakby sączkowanie bezkrwawe ropni w odróżnieniu od sączkowania krwawego, chirurgicznego. [przypisy: stomatolog dziecięcy, program stomatologiczny, gabinet stomatologiczny Warszawa ]

Powiązane tematy z artykułem: gabinet stomatologiczny Warszawa program stomatologiczny stomatolog dziecięcy