Postepowanie sprawy chorobowej bez pogarszania sie ogólnego stanu przemawia równiez za kila

Postępowanie sprawy chorobowej bez pogarszania się ogólnego stanu przemawia również za kiłą. Stale ujemny wynik badania plwociny, co do prątków gruźlicy, dodatni odczyn Wassermanna w krwi chorego, zmiany na ekranie i zdjęciu rentgenowskim w środkowej części płuca wszystkie te objawy przechylają szalę na stronę kiły. W wątpliwych przypadkach zaleca się leczenie swoiste szybkie ustępowanie objawów chorobowych przemawia za kiłą. Rokowanie. Zmiany kiłowe w płucach mogą wygoić się nawet bez leczenia, pozostawiając blizny, rozszerzenia oskrzeli i inne zmiany. Leczenie swoiste może zatrzymać szerzenie się sprawy i. doprowadzić do wyzdrowienia, jeżeli nie powstały już nie dające się odwrócić zmiany w płucach w postaci, blizn z ich następstwami. Zapobieganie i leczenie. Zapobieganie kile płuc polega na energicznym leczeniu zakażenia kiłowego w ogóle. Leczenie w kile płuc powinno być swoiste według zasad, które omówiłem w rozdziale o kile narządu krążenia w tomie I. W przypadkach kiły płuc powikłanych gruźlicą płuc leczyć należy ostrożnie, rozpoczynając od dawek stanowiących połowę dawki zwykłej. Kiła płuc wrodzona (Lues pulmonurn congenita). Kiła płuc wrodzona objawia się, jako kiła przedwczesna (lues pulmonurn praecox) albo jako kiła płuc późna (lues pulmonum tarda). Kiłę w rodzoną przedwczesną w postaci śródmiąższowej (pneumonia interstitialis luetica) lub miąższowej (pneumonia alba Virchowi) spostrzega się u martwych noworodków i u niemowląt, które umarły już w pierwszych miesiącach życia. Klinicznego znaczenia postać ta nie ma. [więcej w: endodonta kraków, zdjęcie zęba, ortodonta warszawa wola ]