Niedoczynnosc gruczolów plciowych

Niedoczynność gruczołów -płciowych w wieku starszym występuje najbardziej charakterystycznie u kobiet w okresie przekwitania – (ćlimacterium), w którym zanika regularność miesiączkowania z następowym jej ustaniem. Występuje wtedy szereg zaburzeń najrozmaitszego typu o różnych obrazach klinicznych i to nie tylko somatycznych, np. w układzie krążenia krwi, lecz także i psychicznych. Jeżeli objawy chorobowe są wyraźne i sprawiają wielkie dolegliwości, to łagodzi je – a nawet usuwa całkowicie – hormon jajnikowy. Granica, poza którą wchodzi się w climacterium oirile, nie jest wyraźna i znacznie szersza niż u kobiet, wahania zaś zależne są od właściwości indywidualnych. Z objawów, które mogą wskazywać na zanikanie działania hormonów płciowych u mężczyzn, należy wymienić osłabienie energii życiowej ze skłonnością do pesymizmu, czynnościowe zaburzenia naczyniowe, sercowe i inne. Najbardziej jednak charakterystycznym objawem przekwitania męskiego jest przerost gruczołu krokowego, co może spowodować poważne następstwa w związku z utrudnieniem wydalania moczu. Podawanie hormonów jąder w stanach początkowych przerostu gruczołu. krokowego znacznie hamuje jego rozrost, znikają również ogólne objawy chorobowe; spowodowane zanikaniem czynności hormonalnej gruczołów płciowych. Niedoczynność gruczołów płciowych może powstać także po zatruciach, po chorobach zakaźnych. [przypisy: stomatolog Warszawa, Stomatolog Kraków, chirurgiczne usuwanie ósemek ]

Powiązane tematy z artykułem: chirurgiczne usuwanie ósemek Stomatolog Kraków stomatolog Warszawa